سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه دانشگاهی
قالب وبلاگ

مقام معظم رهبری

شما ببینید در صدر اسلام، آن کسانى که ممدوح واقع شدند - حالا توى فرهنگ ما، بر طبق عقیده‌ى ما - بیش از آنچه که به خاطر نماز و عبادتشان ممدوح واقع شدند، به خاطر موضعگیرى‌هاى سیاسى‌شان، اجتماعى‌شان و مجاهدتشان ممدوح واقع شدند. ما ابى‌ذر را، یا عمار را، یا مقداد را، یا میثم تمار را، یا مالک اشتر را کمتر به عبادتشان مدح میکنیم. تاریخ، اینها را به آن مواضعى میشناسد که این مواضع، تعیین کننده بود؛ حرکت کلان جامعه را توانست هدایت کند، شکل بدهد و به پیشرفت این حرکت کمک کند. آنهائى هم که مذمت شدند، همین جور. خیلى از بزرگان که مورد مذمت قرار گرفتند، به خاطر شرب خمر مذمت نشدند، به خاطر بى‌نمازى مذمت نشدند؛ به خاطر عدم حضور در آنجائى که حضورشان لازم بود، مذمت شدند. تاریخ، اینجورى ثبت کرده؛ نگاه کنید، ببینید.(1)16/1/89

بعضى از همین خوارجى که در این ایام اسمشان را زیاد شنیدید، آن‏چنان عبادت مى‏کردند و آیات قرآن و نماز را باحال مى‏خواندند، که حتّى اصحاب امیرالمؤمنین(ع) را تحت تأثیر قرار مى‏دادند!

این، چه قرآن خواندنى است؟! این، چه نوع عبادت کردنى است؟! اگر انسان با روح عبادت و نماز و قرآن آشنا باشد، مى‏فهمد که وقتى موجودیت و حقیقت و لبّ اسلام - که در على‏بن‏ابى‏طالب مجسم است - در یک طرف قرار گرفته است، همه‏ى شبهه‏ها را از خودش دور مى‏کند و به او مى‏پیوندد. این دورى از قرآن و دورى از دین است که کسى نتواند این موضوع را تشخیص بدهد و نتیجتاً به روى على(ع) شمشیر بلند کند.

بزرگترین اشتباهها این است. اشتباههاى کوچک، قابل بخشش است. آن اشتباهى که قابل بخشش نیست،این است که کسى جبهه‏ى حق را با جبهه‏ى باطل اشتباه کند و نتواند آن را بشناسد اصحاب خاص امیرالمؤمنین، در هیچ شرایطى دچار اشتباه نشدند.عظمت امثال عمار یاسر، به همین است. عظمت آن اصحاب خاص امیرالمؤمنین(علیه‏الصّلاةوالسّلام) در همین است که در هیچ شرایطى دچار اشتباه نشدند و جبهه را گم نکردند. من در موارد متعدد در جنگ صفین، این عظمت را دیده‏ام؛ البته مخصوص جنگ صفین هم نیست. در بسیارى از آن‏جاهایى که براى جمعى از مؤمنین، نکته‏یى مورد اشتباه قرار مى‏گرفت، آن کسى که مى‏آمد و با بصیرت نافذ و با بیان روشنگر خود، شبهه را از ذهن آنها برطرف مى‏کرد، عمار یاسر بود. انسان در قضایاى متعدد امیرالمؤمنین - از جمله در صفین - نشان وجود این مردِ روشنگرِ عظیم‏القدر را مى‏بیند. ()6/2/69

خط مستقیم خط عمار است . به نظر من عمار هنوز هم ناشناخته است، عمار یاسر را خود ما ها هم درست و حسابی نمی-شناسیم عمار یاسر یک حجت قاطعهی الهی است باید مثل عمار بود، باید هوشیار بود، باید فهمید وظیفه چیست.



برچسب‌ها:
[ جمعه 91/2/1 ] [ 6:0 عصر ] [ سید طلبه ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :2
کل بازدید :26598
برچسب‌ ها
آرشیو مطالب
امکانات وب
ایران رمان