سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه دانشگاهی
قالب وبلاگ

به نقل از نشریه الحیاة بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم


تفاوت زمان شناسی آیت الله مصباح و خوشوقت با جامعتین در چیست؟

جبهه متحد شرایط جامعه را چگونه می داند؟ این موضوع مبنای نظر جامعتین نیز هست و بارها و بارها توسط فعالین این جبهه بیان شده است. شناسه های اصلی این زمان شناسی در زیر آمده است.

1-     اصلاح طلبان با تمام نیرو در انتخابات شرکت کرده و تمام انرژی خود را برای حضور در مجلس وارد کرده اند. این حضور پر رنگ و پر انرژی رقابتی سنگین بین اصلاح طلبان و اصولگرایان را نوید می دهد.

2-       جریان انحرافی با تمام نیرو و با استفاده از تمامی امکانات مالی و ... وارد اتخابات شده است تا بتواند در انتخابات به پیروزی برسد.

3-       اخراج کردن گروه های اصولگرایی که در فتنه عملکرد چندان مورد قبولی نداشتند، باعث می شود که آنها لیست مجزا بدهند و این سبب می شود تا چند دستگی میان اصول گرایان می شود.

4-      در صورتی که اصولگرایان لیست مشترک شامل تمامی گروه های سیاسی اصولگرا نداشته باشند، موجب پخش آرا در لیست های مختلف شده و باعث می شود که جریان انحرافی و اصلاح طلبان بتوانند در انتخابات پیروز شوند.

5-      با توجه به مسائل بالا و این که اتحاد میان اصولگرایان مورد در خواست مقام معظم رهبری نیز هست باید اصولگرایان یک لیست مشترک داشته باشند.

زمان شناسی جبهه پایداری دارای اصول زیر است:

1-       پس از فتنه 88 شرایط سیاسی جامعه اسلامی با شرایط سیاسی ما قبل آن تفاوت پیدا کرده است و بنا بر سخنان مقام معظم رهبری جامعه بر اثر این فتنه واکسینه شده است.

2-    حضور اصلاح طلبان در انتخابات اخیر با انتخابات های دهه گذشته تفاوت دارد و آنها افرادی را که به نیروهای انقلاب نزدیک تر هستند را وارد انتخابات کرده اند و شعار های خود را باز شعار های ساختار شکنانه به سمت شعار های انقلاب تغییر داده اند. و حتی بسیاری از این افراد با علم اصولگرایی و عنوان اصولگرایی وارد انتخابات شده اند.

3-       جریان انحرافی آن گونه که برخی روی آن مانور می دهند دارای قدرت نیست و فاقد پایگاه اجتماعی است. و از لحاظ کمی و کیفی دارای قدرتی نیست که بتواند روی انتخابات تاثیر شگرفی داشته باشد.

4-       گفتمان انقلاب اسلامی که با شعارهای احمدی نژاد و حمایت های همین آیت الله مصباح در جامعه برای خود جا باز کرده باید ادامه پیدا کند، هر چند که در ادامه علم این جریان در دستان احمدی نژاد نیست ولی باید این علم که انقلاب را به ریل خود بازگرداند توسط کسانی که شایستگی آن را دارند حفظ شود و این مسیر که مسیر حقیقی انقلاب است حفظ شود. و همچنین به جریان انحرافی احازه نداد تا خود را پشت شعار های انقلاب مخفی کند.

5-      همان طور که فضای جامعه شناختی گروه های اصلاح طلب با فضای دهه گذشته تفاوت دارد. در میان اصولگرایان نیز شرایط نسبت به دهه گذشته تفاوت کرده و در میان اصولگرایان اختلافات نظری گسترش یافته است و برخی از اصولگرایان آن قدر به جبهه اصلاحات نزدیک شده اند که در لیست اصلاح طلبان قرار می گیرند. برای مثال می توان گفت لیست صدای ملت اصولگرا ،طبق گفته و تصریح شخص علی مطهری، توسط بودجه خانه کارگر اصلاح طلب تبلیغ می شود و یا علی لاریجانی در لیست اصلاح طلبان خانه کارگر قم قرار می گیرد.

6-      در صورتی که جبهه پایداری با جبهه متحد اتحاد کند این گونه نیست که سایر گروه های اصولگرا لیست ندهند. مثلا از همان روز اولی که جبهه متحد حاضر نشد جبهه ایستادگی را وارد فرایند تصمیم 7+8 کند، دوستان جناب محسن رضایی اعلام کردند که ما لیست جدا گانه می دهیم.

در نتیجه فضای انتخابات این دوره به گونه ای است که شرائط کامل وجود دارد تا رقابتی بین اصولگراین ایجاد شود و ما بتوانیم کسانی که پایبندی بیشتری به ولایت دارند را وارد لیست پیشنهادی خود کنیم. چرا که بسیاری آماده شده اند تا آنچه که نیروهای انقلاب با تلاش چندین ساله کسب کرده اند را برای خود مصادره کنند.

همچنین ما نباید کسانی که نشان داده اند نمی توانند بار انقلاب را به دوش خود حمل کنند را نباید وارد لیست های انتخاباتی پیشنهادی به مردم کنیم.

اما به نظر می رسد هر کدام از دو نگاه زمان شناسی یاد شده اگر پذیرفته شود، عملکرد ها متفاوت خواهد بود و این ریشه اختلافات جامعتین و حضرات آیات خوشوقت و آیت الله مصباح است.

اگر ما هر یک از دو زمان شناسی را بپذیریم عملکردمان در انتخابات متفاوت خواهد بود.

هر چند نویسنده این مقاله نظر جبهه پایداری را به واقع نزدیک تر و صحیح تر می داند.





برچسب‌ها:
[ چهارشنبه 91/1/23 ] [ 4:41 عصر ] [ سید طلبه ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :2
کل بازدید :26597
برچسب‌ ها
آرشیو مطالب
امکانات وب
ایران رمان